Lumina in fotografia de produs

fotografie produs craiova

fotografie produs craiovaIn fotografie, in general, lumina este cel mai important factor ce determina realizare imaginilor fotografice. Exista o vorba romanesca:„Ce-i mult nu-i bun– dar ce-i puţin nu ajunge?”. Cam in aceasta situatie ne aflam.

In fotografie, dozajul de lumina se face precum in medicina, daca gresesti doza, adaugi mai mult medicament, s-ar putea sa ai neplaceri majore, iar pacientul sa sufere si mai mult sau, in cel mai rau caz sa moara, ceea ce nu este tocmai indicat. Daca doza e mai mica, vindecarea pacientului poate dura mult mai mult si nici nu exista sanse ca acesta se va reface suta la suta.

Cam asa stau lucrurile si in fotografie. Daca doz a de lumine este peste necesar, cu siguranta vom avea neplaceri cu fotografia, vom avea multe zone arse, supraexpuse, daca nu vom avea lumina suficienta, fotografia va avea zone negre, zone inchise, adica subexpuse.

Practic, in cazul de fata avem dou fotografii compromise, in proportie de peste 50%, si in cazul cele sub expuse, si in cazul cele supraexpuse.

In fotografia de produs trebuie sa folosim lumina difuza, lumina calda, pentru ca imaginile fotografiate sa fie cat mai aprope de imaginea reala.

Culoarea poate fi folosită pentru reliefarea și evidențierea unui subiect sau pentru a aduce atenția privitorului către o zonă anume din imaginea noastră. Anumite combinații de culori sugerează armonia, altele dimpotrivă.

Dam un exempu, cineva detine un magazin online si comercializeaza articole de imbracaminte, in aceasta situatie culurile trebuiesc pastrate, obligatorii culoare hainelor trebiie sa fie cea reala, astfel risca neplaceri legate de comercializare produsului, multe retururi etc.

Balansul de alb, obligatoriu 

Setarile aparatului, in special balansul de alb, sunt obligatorii, astfel riscam ca un articol vestimenta de culoare rosie aprinsa, sa se transforme intr-un maron inchis.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *